Pilot info. Visingsö Fly-In 2025

Information in English below.

VISINGSÖ RADIO 123.500

OBS! Jönköpings TMA kan öppna med kort varsel! Checka av 118.255

Bana 01/19 är STÄNGT under helgen och används som flygplansparkering!

Visingsö ligger i G-luft = egen separation och eget ansvar. Procedurerna är enbart rekommendationer för förbättrat trafikflöde.

  1. Ankommande trafik skall hålla sig utanför Vättern fram till första inpasseringspunkt.
    Rapportera position och lyssna av annan trafik 5 minuter innan ni når första inpasseringspunkt.
  2. Rapportera flygplanstyp och höjd vid inpassering Baskarp alt. Gränna
  3. Flyg mot / rapportera Hamnen Visingsö min. 1500ft msl
  4. Flyg mot / rapportera tvärs bana 15/33 på min 1300ft msl
  5. Angör trafikvarvet sjunkande till 1000ft msl. Vänstervarv till 15, högervarv till 33
  6. Se, synas, kommunicera för smidig turordning
  7. Efter landning följ instruktioner
  8. Vid avgång från ESSI gäller standard procedur

English instructions

VISINGSO RADIO 123.500

!!! Jönköping TMA can get activated with short notice. Make sure to check status on 118.255 before crossing / entering TMA.

Runway 01/19 is CLOSED during the whole weekend and are used as aircraft parking!

Visingsö is in uncontrolled class G airspace. Pilot-in-command is responsible for separation and safety. Procedures are only recommendations.

  1. Arriving traffic shall keep outside lake Vättern until reaching the arrival point (entry point).
    Monitor frequency and report position 5 minutes prior to reaching the entry point, Baskarp or Gränna.
  2. Report aircraft type and height at entry points Baskarp or Gränna.
  3. Fly towards / report Hamnen (the docks) Visingsö min 1500ft msl
  4. Fly towards / report crossing runway 15/33 at min 1300ft msl
  5. Decent and join the traffic pattern at 1000ft msl. Left hand circuit runway 15, right hand circuit runway 33
  6. Keep your eyes open for traffic and effectively communicate on the radio to ease everyone’s workload
  7. Follow instructions after landing
  8. During departure from ESSI use standard procedures